Τρίτη, Μαρτίου 25, 2008

Το Ελληνικό η Ολυμπιακή η απαξίωση της Ελλάδας και άλλες ιστορίες...!!!

Προσφάτως ανακάλυψα το εν λόγω site: www.airliners.net

Φοβερό site ειδικά για όσους έχουν έστω και κατ’ ελάχιστο το μικρόβιο με τα αεροπλάνα και τα αεροδρόμια. Μέσα σε αυτούς λοιπόν συγκαταλέγομαι και εγώ, στο κάτω μέρος της κλίμακας ίσως...

Το δικό μου μικρόβιο είναι ίσως περισσότερο επηρεασμένο από έντονα ρομαντικές δόσεις θα έλεγα αλλά σαφώς και νοσταλγία αυτού που πέρασε και εν προκειμένω ανεπιστρεπτί...

Δεν είναι μόνο ότι κάποιοι από εμάς, τυχεροί θα έλεγα, μεγαλώσαμε με το αεροδρόμιο του Ελληνικού, αλλά και το ατυχές γεγονός ότι έκλεισε και αυτές οι εμπειρίες και ήχοι δεν πρόκειται να ξαναγεμίσουν τα μάτια αλλά και τα αυτιά μας.

Θυμάμαι λοιπόν το Αεροδρόμιο του Ελληνικού με νοσταλγία αφού από την εποχή που πήγαινα δημοτικό (τέλη ’70 αρχές ’80) είχα την τύχη να έχω επισκεφθεί και περπατήσει αρκετούς από τους χώρους που για το κοινό δεν επιτρεπόταν η πρόσβαση – εννοείται και μέσα στον χώρο του αεροδιαδρόμου – μιας και είχα την τύχη ένας συγγενής μου να δουλεύει εκεί ως αστυνομικός.

Θυμάμαι να έρχονται συγγενείς μου από Αυστραλία με Quantas (ναι το site έχει και τέτοια φώτο) και να φεύγουν με Ολυμπιακή και να πηδάμε κιγκλιδώματα στον ούτως ή άλλως υπαίθριο εξώστη και να βρισκόμαστε σε ταράτσα κτηρίου όσο πιο μπροστά γινόταν για καλύτερη θέα, αλλά και παραπλεύρως έμμεση ηχητική εκκωφαντική απόλαυση...

Αργότερα τη εποχή του γυμνασίου και ειδικότερα του Λυκείου που είχαμε και την άνεση του μεταφορικού μέσου και κατεβαίναμε για βόλτα στην Γλυφάδα ήταν πάντα από τον δρόμο του γκολφ, μονόδρομο για τους μυημένους και άγνωστο στους πολλούς...

Δεν ξέρω, το αεροδρόμιο, η αμερικάνικη βάση – και ο ραδιοφωνικός σταθμός της στα μεσαία τότε που δεν υπήρχε κάτι άλλο για μουσική ενημέρωση, η Γλυφάδα ολόκληρη (μπιφτεκούπολη, τζελατέριες, pub, μαγαζιά με ρούχα, κτλ) που έπαιρνε ζωή κυρίως από τους Αμερικάνους της βάσης αλλά και έδινε ζωή αφού πολλά από αυτά ήταν και ιδιοκτησία τους τότε...

Πολλές φορές η βόλτα κρατούσε περισσότερο μιας και στον πηγαιμό (όχι για τη Ιθάκη αλλά για την Γλυφάδα) ή στην επιστροφή σταματούσαμε και χαζεύαμε απογειώσεις ή προσγειώσεις ελάχιστα μέτρα από τον αεροδιάδρομο...!!! (βρείτε στο www.maps.google.com το πόσο κοντά...)

Αυτό το site λοιπόν μου ξύπνησε αυτές, αλλά και πολλές άλλες ωραίες αναμνήσεις της νιότης μου και της εποχής εκείνης που άμα τις απαριθμούσα σε αυτό το post θα καταλάμβανε πολύ περισσότερο χώρο...

Όμως αυτό το site μου δημιούργησε και πολλές αρνητικές σκέψεις όπως:

- Το γιατί το αεροδρόμιο του Ελληνικού έπρεπε ντε και σώνει να κλείσει και μάλιστα εντελώς – δηλαδή να μην στεγάζει ούτε καν τις ανεμολέσχες που πάσχουν από διαθέσιμους χώρους και χρήμα – όταν πχ το Λονδίνο έχει 5 ή 6 αεροδρόμια να το εξυπηρετούν

- Βέβαια την ήπια οικιστική ανάπτυξη του ελληνικού την οποία σχεδιάζουν τα λαμόγια που κυβερνάνε αυτό τον τόπο εναλλάξ τα τελευταία χρόνια μετά την μεταπολίτευση - δηλαδή βιλίτσες για τους όμοιους τους...

- Και βέβαια την Ολυμπιακή τον εθνικό μας αερομεταφορέα που μας έχει κάνει γνωστούς αλλά και περήφανους μέχρι σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο. Την ολυμπιακή που με τους κύκλους στην ουρά που είχε εμπνευστεί ο δημιουργός και αρχικός της ιδιοκτήτης έχει μπει στο μάτι πολλών δυτικών (Ευρωπαίων και μη) και θα χαρούν αν και όταν αυτοί οι κύκλοι πάψουν να πετάνε...!!! Την Ολυμπιακή που τα λαμόγια απαξιώνουν και εξευτελίζουν καθημερινά ...!!!

Οι σκέψεις είναι πολλές και όλες καταλήγουν στους Ανίκανους, Άχρηστους και σίγουρα Ανθέλληνες πολιτικούς που κυβερνάνε αυτό τον τόπο τα τελευταία 50 χρόνια, αυτούς που έχουν καταστρέψει αυτόν τον τόπο και τον άλλοτε περήφανο λαό του. Τους ανάξιους υποτακτικούς των Αμερικάνων ή των Δυτικοευρωπαίων που το μόνο που έχουν μάθει να κάνουν είναι να σκύβουν το κεφάλι και να εκτελούν διαταγές...!!!

Να λοιπόν πως μια ρομαντική αναδρομή στα χρόνια που πέρασαν καταλήγει και αυτή να με συγχύζει...

Σταματάω εδώ γιατί αν δεν σταματήσω θα αρχίσω να βρίζω και μάλιστα χοντρά...!!!

4 Σχόλια:

Anonymous Ανώνυμος είπε...

Όλα καλά και ωραία ματάκια, αλλά τους κατοίκους που ζουν εκεί τους έχεις ρωτήσει πόσο ωραία ήταν να πετάνε τα αεροπλάνα πάνω απο το κεφάλι τους.
Επίσης για εμάς που πετάγαμε και δεν πηγαίναμε για βόλτα, το βλέπαμε σαν τριτοκοσμικό αεροδρόμιο της ταλαιπωρίας.

Ο Κουμπάρος

26/3/08 14:31  
Blogger matakias είπε...

Αγαπητέ κουμπάρε θα ξεκινήσω ανάποδα:
- Ρίξε μια ματιά στο Heathrow που τώρα που άνοιξε το Terminal-5 θα προχωρήσουν σε κατεδάφιση του Terminal 2 και κατασκευή νέου στην θέση του καθώς και σε εκτεταμένη ανακατασκευή-ανακαίνιση του Terminal 4. Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι αναβαθμίσεις πάντοτε μπορούν να γίνουν. Μόνο που εδώ στην χώρα του ποτέ δεν έγιναν ποτέ...!!!
- Δεύτερον ποιος είπε ότι είχαν πρόβλημα οι κάτοικοι...??? Εγώ έχω ακούσει πολλούς να λένε ότι τους λείπει όλη αυτή η δραστηριότητα...
(όπως και στην Αγγλία που πολλοί Ινδοί - Πακιστανοί κτλ έχουν αγοράσει σπίτια δίπλα στα αεροδρόμια)
Και εν τέλει το αεροδρόμιο προϋπήρχε των κατοίκων, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να πηγαίνεις εκεί να χτίζεις και να διαμαρτύρεσαι μετά ότι σε ενοχλεί ο θόρυβος από τα αεροπλάνα τα οποία προσγειώνονταν και απογειώνονταν εκεί από το 1960 ίσως και νωρίτερα... Υπενθυμίζω ότι πρακτικά ο αστικός ιστός μέχρι και την εποχή της Αμερικάνικης βάσης τελείωνε στην Γλυφάδα...
- Τέλος άποψη μου είναι ότι το αεροδρόμιο έπρεπε να μείνει ανοιχτό πάση θυσία έστω και μόνο για να στεγάσει τις ανεμολέσχες (τι θόρυβο άλλωστε προκαλεί ένα μονοκινητήριο...) και όχι να εγκαταλειφθεί στην τύχη του και να βανδαλιστεί αλλά και να συνεχίζει να βανδαλίζεται καθημερινά ακόμη και σήμερα...
Η Ολυμπιακή που ήδη αντιμετώπιζε προβλήματα επιβίωσης εκεί που την κατάντησαν θα μπορούσε να έχει μείνει για κάποια χρόνια έστω εκεί και να γλυτώσει μεγάλα κόστη...
Δηλαδή οι Άγγλοι γιατί στην ουσία χαρίζουν το ολοκαίνουργιο Τerminal 5 του Heathrow για αποκλειστική χρήση στην BA και βεβαίως ακούνε κράξιμο από όλες τις άλλες εταιρείες που εξυπηρετεί το Heathrow για το ότι ενεργούν υπέρ της BA ευνοώντας την...???

26/3/08 15:39  
Anonymous Ανώνυμος είπε...

Συγνώμη ματάκια αλλά διαφωνώ πάλι θα διαφωνήσω.
Οι περιοχές γύρω από το Heathrow είναι αραιοκατοικημένες και αγοράζουν εκεί οι Ινδοπακιστανοί επειδή είναι φθηνά! Εδώ ο κόσμος γύρω από το Ελληνικό ανάσανε επιτέλους και από την ημέρα που άνοιξε το Ελευθέριος Βενιζέλος, έχουν πάρει μεγάλη αξία τα ακίνητα στην περιοχή (ξέρεις ότι σε αυτό το θέμα μπορώ να μίλήσω με στοιχεία).
Τα αεροδρόμια πρέπει να βρίσκονται εκτός πόλης όπως παντού στον κόσμο. Συμφωνώ πως καλό θα ήταν να υπήρχε δεύτερο αεροδρόμιο και πιστεύω μιά πολύ καλή μελλοντική λύση θα μπορούσε να είναι η Ελευσίνα.

Ο Κουμπάρος

27/3/08 12:42  
Anonymous Ανώνυμος είπε...

Για το αν θα'πρεπε να μείνει ως αεροδρόμιο δεν υπάρχει δίκιο του ενός. Και εμένα μου άρεσε να βλέπω απο/προσγειώσεις και μου λείπει αυτό. Ο μόνιμος κάτοικος όμως αναθεμάτιζε κάθε φορά και με το δίκιο του. 24/7/365 ηχορύπανση είναι ανυπόφορη. Για την εγκατάλειψη όμως είναι αδικαιολόγητοι. Αεροσκάφη παλαιά και εγκαταστάσεις στο έλεος του κάθε πονηρού. Σαν τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις ενα πράγμα. Είναι και οι βλέψεις διαφόρων κατασκευαστών-εργολάβων και άλλων λοιπών λαμόγιων στη μέση, οπότε "τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα"!!!

22/4/08 13:48  

Δημοσίευση σχολίου

<< Αρχική σελίδα